TİYATRO OYUNCUSU OLMAK.


Herkesin bir dönem hayalidir oyuncu olmak .
Ben küçükken hep pilot olmak istemiştim bir dönem sonra boksör halbuki boksörlükle alakalı hevesleneceğim çevremde hiç kimse olmamasına rağmen.İlginçtir çocukluk dönemi,hayallerle geçer aslında bu hayalller bilinç altını doldurur ve asıl istenilen 15-16 yaşındanm sonra ortaya çıkar kişi kendini belli eder.Bir de saklı tutup 20 sinden sonra karar alanlar vardır ki tam bir döngüdür, evrimdir buu .
Örneğin müşavirlik yapan biri 10 yılın ardında oyuncu olmak ister .Güzel bir durum aslında eğer kişi yetenekliyse ;ya yetenekli değilse,işte o zaman ortaya komik bir durum çıkar.
Avrupa ülkelerinde daha çocuklar konuşmaya başalmadan meslekler konusunda eğilimleri tesbit edilir ve bu alana yönlendirilir.Oyuncu olmak kolay bir işmidir derseniz tabiki zordur ama doğuştan gelen DNA denilen olayınızda bir kaç hücre tiyatro diye bağırıyorsa o zaman zaten sizi kimse tutamaz.


Peki ne yapmalıyız?
Ne yapmalıyızda tren kaçmamalı.Öncelikle daha ergen dönemde bu işi istemeliyiz buna yönlenmeli yada ebebeynler tarafından yönlendirilmeliyiz.Eğitim almamız bu işe ne kadar eğilimli olduğumuz ortaya koyar.Diyelimki küçükken böyle bir şansımız olmadı.O zamanda halk eğitim ve birçok kültür merkezinin yetenek sınavları var.Çok daha profosyonel olmak istiyorum bu işin herşeyini öğrenmek derseniz konservatuar var ama ne yazıkki adı çıkmış bir alandır.
Derlerki ; Torpil olmadan olmaz abi,yapamazssın.Ben sana diyim bizim bir arkadaş vardı kazandı ama torpille kenteri tanırmış senteri tanırmış.
Evet etrafınızda bunlar konuşulur ve hevesinizin reytingi yavaş yavaş düşer.Buna izin vermeyin her kapıyı zorlayın. Hiç olmadımı ,serbest çalışan bir tiyatro grubuna girin ve sahnede pişin eğer yeteneğiniz varsa nasılsa birgün biryerden çıkarsınız.Asla tiyatrodan vazgeçmeyin iyi bir başlangıç için size bazı siteler öneriyorum.
Bu sitelerden faydalanabilirsiniz .Çok güzel tiyatro oyunları hazırlıyorlar,ve birçok belediye ,kültür merkezi,kurumlarda oynuyorlar.




0 yorum:

  • GOSTERIMDE SEZON FILMLERI

    SEZONDAKİ SİNEMA FİLMLERİ İÇİN TIKLA script type="text/javascript" src="http://www.sinemalar.com/script/widget.js">